5 Nisan 2009 Pazar

UZAK DOĞU FAST FOOD

TAVUKLU NUDUL
Daha önce bir restorantta deneyip oğlum dahil çok sevmiştik nudul makarnasını, evde yapmaya karar verince biraz daha araştırma yapıp işe koyuldum, ve gördümki çabuk piştiği için fastfood katagorisinde olsada içindeki sebzeler ateşe az maruz kaldığı için, daha çok vitamin barındırıyor, lezzetine bi kenara bırakırsak buda uzak doğu mutfağını evimize taşımaya yetiyor...
Nasıl yapıldığına gelince, belli bir tarifi yok aslında, uzak doğuluların klasik pişirme tekniği(STIR FRY) ile pişiriliyor,henüz hepsini keşfedemediğim soslarıylada lezzetlendiriliyor.
YAPILIŞI
Nudul makarnayı kaynar suda 3 dakika haşlayıp süzdüm soğuk sudan geçirerek tekrar süzgece aldım ve orada birkaç damla zeytinyağı ilave ederek karıştırdım. Bu arada tavaya şerit şerit doğradığım tavukları attım ve suyunu bırakıp çekene kadar kavurdum, kızaran tavuklara zeytinyağı ilave edip evdeki sebzelerden(mantar,tüm bezelye, yeşil fasulye, brokoli, havuç, kabak, ıspanak yaprakları, minik mısır,)bazılarını şerit şerit doğrayarak(havuç ve kabağı)bazıralını tüm(fasulye, bezelye, ıspanak, mısır) şekilde tavaya ekledim ve sebzelerin rengi dönene kadar tavuk ile soteledim, son olarak soya sosu, acı toz biber, tuz ekledim ve nudul makarnayı tavaya ekleyerek sotelemeye karışıncaya kadar devam ettim.
NOT makarnanın suyundan yarım bardak kadar ayırıp en son ateşten almadan önce karışıma eklemeyi unutmayın!
SADE NUDUL MAKARNASI

UZAK ASYA USULÜ ETLİ KAVURMA
Bu da Tavuklu nudul un etli versiyonu gibi pişiriliyor ve nudul eklemeden yufka ekmeklerle yeniyor.(yine sebzeler az pişmiş ve büyükçe doğranmış)
UZAK ASYA USULU SOYA SOSLU BALIK ŞİŞ
MAZEMELER
*500 gr. file balık
*1 baş soğan veya 10 15 adet arpacık soğan
*2 adet sivri biber(ben kullanmadım)
TERBİYE İÇİN
*iki diş sarmısak(ezilmiş)
*1 adet limon suyu
*1 tatlı kaşığı pul biber
*2 çorba kaşığı soya sosu
*4 çorba kaşığı zeytinyağı
*tuz,karabiber
YAPILIŞI
Terbiye mazemelerinin hepsini bir kasede iyive karıştıralım,küp küp doğradığımız balık etine ilave edip harmanlayalım(bu şekilde buzdolabında 1 saat kadar bekletmek lezzetlendiriyor)diğer yandan soğanları ve biberleri balık parçalarının boyunda doğrayalım(arpacık soğan kullanacaksanız doğramayın)çöp şişlere balık,soğan,balık biber şeklinde dizip, ısınmış tavada kısık ateşte suyunu bırakıp çekenekadar ters düz ederek pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder