16 Nisan 2009 Perşembe

KIBRIS USULÜ SÜTLÜ BÖREK


Bu tatlıyı sevgili Figen oğlumun doğum günü partisine yapıp getirmişti, ve (en çok ben) herkes çok beğenmişti, Kıbrıs asıllı olduğunu öğrendiğim Figen ile kıbrıs yemeklerinden, reçellerinden bahsederken tatlının tarifini almayı unutmuştum.Bugün misafirlerim için yapmaya karar verdiğimde arayıp tarifini aldım. TEŞEKKÜRLER FİGEN

MAZEMELER(1 paket BAKLAVA YUFKASI için kullanılacak ölçüler)
Muhallebi için
*10 çorba kaşığı orta boy irmik
*12 çorba kasığı şeker
*1 ltr. süt
HAZIRLANIŞI
Tüm mazemeleri tencereye alıp muhallebiyi pişirelim, oda sicakligina soğumaya bırakalım.
ŞERBET İÇİN
*2 bardak Şeker
*2 bardak su
*1 çorba kaşığı limon suyu
HAZIRLANIŞI
Tüm mazemeleri tencereye aktarıp şerbet kaynamaya baslayınca, 10 dakika hafif ateşte kaynatmaya devam edelim, soğuması için bekletip tatlıları hazırlamaya başlayalım.
Dikdörtgen şeklindeki yufkaları(ben hazır yufka kullandım,maharetli bayanlar kendi açtıkları yufkalarlada yapabilir) serelim, boydan ikiye katlayalım ve oluşan ince şeritin en başına bir çorba kaşığı kadar muhallebiyi koyup yufkayı üzerine üçgen şeklinde kapatalım, bu şekilde oluşturduğumuz üçgeni yufkanın kalan kısımlarıyla şeklini bozmadan katlaya katlaya sarmaya devam edelim, yufkanın sonunda ucunu üçgenin son katının içine sıkıştıralım.Bu şekilde hazırladığımız tatlıları tepsinin içine(ben borcam tepsi kullandım, ama aleminyum baklava tepsisinde daha güzel oluyor)dizelim ve 180 derece fırında üzeri iyice kızarana kadar( yaklaşık 45 dakika)pişirelim.Fırından çıkardığımız sıcak tatlının üzerine ılık şerbeti döküp,dinlendirdikten sonra servis yapalım.

6 yorum:

  1. yasemıncıgım merhaba,
    hersey cok hos.basarılar dılerım tekrar.
    bu tatlı cok ılgımı cektı,nasıl sarıldıgını yazmamıssın.bılgı verırmısın.
    sevgıler.
    gulseren

    YanıtlaSil
  2. Gülserencim, çok haklısın,tarifi düzenleme imkanım olmamıştı,Figenin gönderdiği tarifi aynen aktarmıştım, oda nasıl sarılacağını bildiğim için ayrıntılı yazmamıştı,tarifi düzenledim,umarım ayrıntılı anlatabilmişimdir.
    SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  3. sımdı anladım.
    dıyet yapıyorum ama yınede en kısa zamanda deneyecegım.
    tesekkurler.

    YanıtlaSil
  4. cok güzel bi tarif normalde tatlı sevmem ama .
    misafirlerim için yaptım ve cok begendim tavsiye ederim ellerine saglık teyzecim

    YanıtlaSil
  5. kadayıflı muhallebi
    .malzemeleri.
    300 gr kuru kadayıf
    1 su bar toz şeker
    1 su bar tereyagı
    .1 su bar iri cekilmiş fındık
    .muhallebisi için
    .1lt süt
    1 su bar un
    .1 yemek kasıgı nişasta
    .1 su bar toz şeker .
    1 paket vanilya
    .1 paket krem şanti
    .1 su bar süt
    .yapılışı.
    kırarak ufaladıgımız kadayıfları şeker ve fındıgı yagda güzelce kavuralım muhallebisi için 1 lt süt un nişasta şeker vanilya muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin ayrı bir kapta krem şantiyi güzelce cırpalım ve muhallebiye ekleyelim borcam tepsimize sıra sıra kadayıf ve muhallebimizi ekleyelim afiyet olsunn

    YanıtlaSil
  6. Yufkayı tereyağlamadan yapıyoruz değil mi?

    YanıtlaSil