27 Nisan 2009 Pazartesi

ISPANAK KÖKLÜ YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI(ADANALILARIN ISPANAK BAŞLISI)


Ispanağı sevdiğimiz için özellikle yapraklarını çok kullanıyor, köklerini atmaya kıyamayıp oğlumun şehriyeli çorbasına ekliyorum.Bu defa dolapta uzun zamandır değerlendirilmeyi bekleyen ıspanak köklerini görünce aklıma sevgili yengemin yaptığı bu çorba geldi...
Tamda son birkaç gündür oğluma bakliyat yediremediğim için, içim içimi yerken ,özellikle bana vijdanımı rahatlattığı için çok iyi geldi...
MAZEMELER
*2 Deste ıspanağın kökü
*1 su bardağı nohut(pişmiş)
*1 Kase yeşil mercimek (yıkanacak)
*5- 6 diş samısak (ezilmiş)
*1limon suyu , tuz ,karabiber
*1 tatlı kaşığı biber salçası
*zeytinyağı

YAPILIŞI
Tencereye 5 su bardağı suyu koyup ,mercimeği ekleyin. Kısık ateşte pişirip, nohutu ilave edin.
Bir tavada yağla ıspanağı kavurun , salçayı ezin, çorbaya katıp tuz, karabiber, limon suyu ilavesiyle biraz kaynatıp servis yapın.
NOT tarifte ince kıyılmış ıspanak kökü kullanılıyordu,ben kökleri iyice yıkayıp iri iri kullandım böylelikle ıspanak daha az bıçak darbesine maruz kaldığı için vitamin kaybı az oluyor.

2 yorum:

  1. Vitamin kaybı olmasın diye köklerini piknik bıçağı kullanıyorum..

    YanıtlaSil
  2. Vitamin kaybı olmasın diye köklerini piknik bıçağı kullanıyorum..

    YanıtlaSil