16 Nisan 2009 Perşembe

KAFESLİ PİLAV

İkinci denemede muffin kalıbını kullandım, mükemmel bir sunuş oldu!

Son zamanlarda nezaman google dan yemek tarifi araması yapsam karşıma ilk sırada portakal ağacı çıkıyor, bende sevgili Haticenin tariflerini memnuniyetle deneme fırsatı yakalıyorum.
Bu defa kalıpları yağlamayı unuttuğum için veya yanlış kalıp seçimi yaptığım için(teflon mufin kalıplarında daha iyi sonuç alabileceğimi düşünüyorum) kefesleri kalıptan çıkarmakta zorlandım e tabi haliyle iyi bir sunuş olmadı ama mükemmel lezzette bir pilav pişirdim.Teşekkürler portakal ağacı!
MAZEMELER
(6 kişilik )
*1 su bardağı pirinç
*1 yemek kaşığı tereyağı
*1 yemek kaşığı zeytinyağı
*Dörder adet kuru kayısı ve kuru incir
*1 yemek kaşığı çorbalık fıstık
*1 çay kaşığı tarçın
*1,5 su bardağı sıcak su
*3 yaprak milföy hamuru
*Tuz, karabiber
HAZIRLANIŞI
Tereyağı ve zeytinyağını bir tencereye alın ve yıkayıp süzdüğünüz pirinci üzerine ekleyin. Sürekli karıştırarak 10 dakika kavurun ve küp doğradığınız kuru incir ve kayısıları ilave edin.
Ayrı bir tavada yağsız olarak 2 dakika kavurduğunuz fıstıkları, tuz ve tarçını da üzerine ekleyin. Suyunu katıp kapağı kapalı pişmeye bırakın.
Milföy hamurlarını merdane yardımı ile inceltip bir parmak kalınlığında şeritler halinde kesin. Küçük sufle kaplarını yağlayıp şerit halindeki milföyleri boydan boya dışarı taşacak şekilde içlerine yerleştirin.
İç harcı 20 dakika sonra ocaktan alıp kaplara paylaştırın. Kenarlardaki parçaları kabın üzerine doğru toplayın. Önceden ısıtılmış 180C fırında milföy hamurları kızarana kadar pişirip servis yapın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder