13 Nisan 2009 Pazartesi

PORTAKALLI KEK



Daha önce burada kafelerde, pastahanelerde sıkça gördüğüm bu keki sonunda deneme imkanım oldu, haşhaş ve kek çok yakıştıramadım ilk başta ama sonuç mükemmek oldu.işte tarifi!
MAZEMELER
*1 su bardağı toz şeker
*3 yumurta
*2 yemek kaşığı haşhaş tohumu
*yarım su bardağı ayçiçek yağı
*1 su bardağı portakal suyu(taze sıkılmış)
*1 portakal kabuğunun rendesi
*2. su bardağı un(elenmiş)
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu
*1 tatlı kaşığı karbonat
ÜZERİ İÇİN
*1 paket kremşanti
*1 su bardağı soğuk süt
*1portakal kabuğu rendesi(ben blendırdan geçirdiğim kuru kaysı kullandım)
*bir kaç damla sarı gıda boyası(kremşantiyi renklendirmek için)
YAPILIŞI
şekeri ve yumurtayı mikserle çırpalım, sıvı mazemeleri sırayla ekleyerek çırpmaya devam edelim,haşhaşı, birkaç damla limon suyuyla köpürttüğümüz karbonatı, unu ve kabartma tozunu sırasıyla ekleyerek, önceden yağladığımız fırın kabımızda alıp, 180 derecede ısınmış fırında yaklaşık 40 45 dakika pişirelim.
Kremşantiyi 1 bardak süt ile hazırlayarak gıda boyası ile renklendirelim,tamamen soğuyan keki
servis tabağına aldıktan sonra kremşanti ile her tarafını sıvıyalım(ben spatula yardımıyla şekillendirdim) son olarak portakal kabuğu rendesiyle süsleyerek(ben kuru kayısı kullandım) buzdolabında bir kaç saat beklettikten sonra servis yapalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder