16 Nisan 2009 Perşembe

ANTEP KEBABI


Aslında ben bu yemeğin taş fırınında veya mangalda pişmiş versiyonunu seviyorum, ama şimdilik öyle bir imkanım olmadığı için elektirikli fırında pişirdim.işte tarifi!
KÖFTE HARCI İÇİN MAZEMELER
* yarım kg. az yağlı kıyma (iki kere çekilmiş olursa daha iyi olur)
* 2 ekmek içi (ufalanmış)
* 1 yumurta
*1 er tatlı kaşığı tuz, karabiber
*yarım demet maydanoz
*yarım çay bardağı ayçiçek yağı.
HAZIRLANIŞI
Tüm mazemeleri iyice karıştırıp köfte harcını yoğurun. eğer zamanınız varsa bir gece buzdolabında bekletmenizde yarar var, yoksa siz diğer mazemeleri hazırlayana kadar buzdolabında dursun.
DİĞER MAZEMELER
*4 patlıcan
* 8-10 sivribiber
*3-4 domates
*10-15 arpacık soğanı (veya 2-3 normal soğan)
* 1 baş sarımsak
* yarım çay bardağı zeytinyağı.
HAZIRLANIŞI
patlıcanları yıkayıp alacalı soyun. sivribiberlerin içlerini çıkarıp ikiye bölün. domatesleri soyup halka halka doğrayın, soğan ve sarımsakları da soyun. patlıcanları (alacalı soyabilirsiniz,ben soymadan yaptım) büyük parçalar halinde bölün, köfte harcını çıkarıp yuvarlak köfteler yapın. çöp şişlere bir patlıcan parçası, bir köfte şeklinde dizin, hepsini fırın tepsisine yerleştirin, sonra soğan, sarımsak ve biber karışımını üzerlerine serin. en son olarak domatesleri dizip yarım çay bardağı zeytinyağını üzerinde gezdirin. üzerini alimünyum folyoyla ile kapatıp önceden ısıtılmış 250C fırında. yaklaşık bir saat köfteler ve patlıcanlar pişene kadar pişirin.
NOT pişirme süresinin son on dakikasında alimünyum folyoyu çıkararak pişirin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder