4 Nisan 2009 Cumartesi

PEYNİRLİ POĞAÇA

Dün gece bizimkilere sabah kahvaltısı için sıcak, peynirli poğaça sözü verdiğim için güne erken başlamayı planlayarak uyudum. Bu sabah gözlerimi açtığımda Berk in yanı başımda "ben peynirli poğaçaya bayılırım" diyen sesini duydum, uyumadan önce nasıl bir poğaça yapsam diye çok düşündüğümden, önce bunu kabus sandım, ama oğlumun
"günaydııın anne" diyen neşeli sesiyle rüya olmadığını anlayıp, hemen işe koyuldum. bizimki gerçekten bayıla bayıla yedi.
işte tarifi!
MAZEMELER
*200 gr.( bir paketten biraz daha az) tereyağı veya margarin(oda sıcaklığında iyice yumuşamış)
*2 adet yumurta (birinin sarısını üzeri için ayıralım)
*1 çay fincaı süt
*1 tatlı kaşığı tuz
*1 tatlı kaşığı şeker
*1 paket kuru maya,
*alabildiği kadar un(önceden eleyelim)
*150 gr. beyaz peynir
*yarım demek maydanoz
YAPILIŞI
Maydanozu ince ince kıyıp , ezdiğimiz peynirle karıştırarak iç mazememizi hazırlamakla başlayalım.
Kuru mazemeleri yoğurma kabına koyup karıştıralım,yağı yumurtaları,sütü ekleyip yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyip yoğuralım,hamuru bekletmeden, küçük parçalar alıp içine iç mazemeden koyup yuvarlayalım, hafif bastırdıkatn sonra, yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim, üzerine yumurta sarısını sürüp çatal yardımıyla çizelim, 200 derecede ısınmış fırında yaklaşık 20 dakika pişirelim.

1 yorum:

  1. pazar kahvaltılarına yakışacak bi puaca ve pazara işallah yapmayı düşünüyorum ellere saglık başarıların devamı dilerim

    YanıtlaSil