16 Nisan 2009 Perşembe

PEYNİRLİ MANTAR VE PATATES DOLMASI


Özellikle akşam yemeklerinde çorbadan sonra ve ana yemekten önce sofrada atıştırmalık birşeyler olmasından hoşlanıyorum çünkü, çorba servisini erken bitirenler ana yemeğe geçmek için herkesin bitirmesini beklemek zorunda kalıyor ve çorbayı yavaş içmek isteyenler üzerinde pisikolojik baskı oluşturuyor, özellikle davet yemeklerinde bu tarz atıştırmalık minik yiyecekler servisi kolaylaştırıyor...

Yapımına gelince, mantarları yıkayıp, sapını çıkarttım, iç kısmına beyaz peynir doldurup, aleminyum folyo içerisinde fırın tepsisie dizdim, üzerine zeytinyağı ve kekik gezdirerek 180 derece fırında yaklaşık 30 dakika üzerleri aleminyum folyo ile örtülü bir şekilde pişirdim.

Patateslei ise üst kısımlarını kapak şeklinde keserek içini dolma oyacağı yardımıyla oydum, içine beyaz peynir ve kaşar karışımlı harçtan doldurup kapaklarını kapattım, kürdan yardımıyla tutturup, zeytinyağı ve kekik serperek aleminyum folyo içinde yumuşayana kadar pişirdim...

NOT:Bu tarz yiyecekler yaratıcılığa çok açık, içerisindeki harcı farklı mazemelerle hazırlayıp değişik tatlar yakalamanız mümkün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder