26 Nisan 2009 Pazar

EV YAPIMI RİCOTTO

Afrikada yaşadığımız süre içinde beyaz peynir bulamayıp özlemini yaşadığımız için peynir yapmaya başlamış, Türkiyeden getirdiğim peynir mayalarını kullanarak çokta başarılı olmuştum.Mayamın bittiği zamanlarda annemin tarifi olan yoğurtla mayalama tekniğini kullanmıştım.
Geçen gün yabancı bir sitede ricotto tarifine rastlamış ve annemin tarifiyle aynı olduğunu farketmiştim.(yani aslında ben marketten ricotto adı altında aldığım peyniri daha önce defalarca yapmıştım)
Bu sabah dolapta çok fazla süt biriktiğini ve tarihinin geçmek üzere olduğunu farkedince kolları sıvadım. ondan sonra ricottolu tariflerin ardı arkası kesilmedi.
işte evde ricotto yapımı
MAZEMELER
*5 kg. süt
*1 kg. yoğurt
*tuz
YAPILIŞI
1.Sütü tencereye boşaltıp kaynatalım ve kaynamakta olan sütün altını en düşük dereceye kadar kısalım.
2.tahta kaşık yardımıyla karıştırarak yoğurdu yavaş yavaş ekleyelim ve tencerenin kapağını kapatalım.
3. 2 dakika kadar ağzı kapalı tencerede kaynayıp peynirler kesilince ocaktan alalım ve ılıması için bekletelim.
4. tel bir süzgeçin içine tülbent serelim ve tencereyi süzgeçin içine boşaltalım.son olarak tülbentin ağzını bağlayalım ve peyniri süzülmesi için yüksek bir yere asalım veya üzerine ağırlık koyup suyunu süzmesini sağlayalım.
süzülen peynire çok az tuz ekleyip buzdolabında saklayabiliriz.
NOT Ben genelde mutfak lavabosunun üzerindeki musluğa asıyorum oradan suyu direk lavaboya akıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder