8 Nisan 2009 Çarşamba

CHEES CAKE

Onlarca defa cheescake yapma girişimlerim oldu, bazıları fiyaskoyla sonuçlandı bazıları ise taktirleri topladı, galiba en iyi sonucu bu tarifle elde ettim, bunun için tariflerim arasından sizinle paylaşmak için bunu seçtim.

MAZEMELER
*600 gr. krem peynir
* 1 su bardağı toz şeker
*5 tepeleme tatlı kaşığı mısır nişastası
*4 adet yumurta
*1 paket krema (200 ml)
*1 limonun suyu ve kabuğunun rendesi
*1,5 paket yulaflı bisküvi (240 gr)
*100 gr tereyağı

YAPILIŞI
İşe kekin tabanını hazırlamakla başlıyoruz, bisküvileri rondodan geçirip toz haline getirelim ve tereyağıyla iyice yoğuralım, kelepçeli kalıbımızın dibine elimizle bastırarak her tarafı eşit dağılacak şekilde düzelim ve bu şekilde buzdolabına kaldıralım.Çırpma kabımıza krempeyniri,toz şekeri ve nişastayı alıp mikserin orta derecesinde çırpalım, oluşan koyu kıvamlı kremaya yumurtaları ekleyelim ve çok fazla çırpmamak kaydıyla kremaya yedirelim son olarak limon suyunu ve kabuğunu, taze kremayı ekleyip karıştırdıktan sonra, kalıbımızı buzdolabından çıkartıp harcımızı bisküvi karışımının üzerine dökelim.Önceden 170 derecede ısıttığımız fırında 10 .15 dakika pişirdikten sonra fırının ısısını 90 dereceye getirelim ve yaklaşık bir saat daha pişirelim.Oda ısısında soğuduktan sonra buzdolabında bir gece bekletip arzuya göre süsleyebilirsiniz.
NOT Ben genelde hazır jole üzerine donmuş meyve kullanıyorum. joleyi tarifine göre hazırlayıp kasenin içinde buzdolabında hafif donana kadar bekletiyorum, sonra çıkartıp karıştırıyorum ve kekin üzerine yayıyorum bunun üzerine donmuş meyveleri serpiştiriyorum.(Tam tersinide yapmak mümkün)
veya iki adet limonu yuvarlak halkalar halinde ince ince dilimleyip çok az şeker ile pişiriyorum ve şekerli limon dilimleriyle süslüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder