13 Nisan 2009 Pazartesi

ÇİKOLATALI KURABİYE



Bu hafta yeni komşularımızı çaya davet ettik, ilk önce türk mutfağından geleneksel tatlar hazırlamayı düşünmüştüm ama gelecek olan misafirleri çok iyi tanımadığım için yeni tatlara çok açık olamıyabileceklerini düşünerek vazgeçtim ve geçenlerde kütüphaneden aldığımız klasik kurabiyeler tarifleri kitabında dikkatimi çeken bu tarifi denemeye karar verdim. zahmetliydi ama güzel bir sonuç çıktı!
MAZEMELER
( 2 tepsi için)
*80 gr. koyu çikolata
*125 gr. tuzsuz terayağı(oda sıcaklığında, küp küp doğranmış)
*1.5 su bardağı kahverengi şeker
*1 tatlı kaşığı vanilya aroması veya 1 paket vanilya
*2 adet yumurta
*1 çay bardağı süt
*3 su bardağı un ( ben biraz daha ekledim)
*2 çorba kaşığı kakao
*1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz içi
*bulamak için pudra şekeri
*1 paket kabarta tozu
*isteğe bağlı olarak yarım tatlı kaşığı yenibahar
YAPILIŞI
İşe çikolatayı Benmari usulu eritmakle başlayalım, bu sırada, tereyağını şekeri ve vanilyayı çırpma kabına alıp mikserle çırpalım, çırpmaya devam edip yumurtaları teker teker ekleyip çırpmaya devam edelim, eriyen çikolatayı, ve sütü ekleyip birkaç dakika daha çırptıktan sonra, kakaoyu, unu, kabartma tozunu ekekten geçirelim ve karışıma kaşıkla yedirelim, cevizi ekleyip, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edenekadar yoğuralım, (un miktarı kullanılan yağın yumuşaklığına göre değişiyor,kıvamı tutturana kadar extra un ekleyebilirsiniz). Elde ettiğimiz hamurdan minik parçalar kopararak yuvarlayalım, pudraşekerine bulayıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsilere dizelim, 180 derecede önceden ısınmış fırında yaklaşık 20_ 25 dakika pişirelim.
TARİFTEN NOTLAR
1. piştikten sonra fırın telinn üzerine alarak soğutulması öneriliyor. Ayrıca,
2. hamurun 3 saat buzdolabında bekletilmesi öneriliyordu, ama yakın zamanda gelecek misafirlerim için pişirdiğimden bekletemedim, Daha iyisi, iki tepsi kurabiyenin iki misafir için çok fazla olacağını düşündüğüm için hamurun yarısını buzluğa kaldırdım, bakalım pişirme vakti geldiğinde nasıl birşey olacak...
3.Unutmadan! bu kurabiyer çabuk bayatladığı için 2, 3 gün içinde tüketmenizi ve bu süre içinde hava almayan bir kapta saklamanızı öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder