11 Mart 2009 Çarşamba

KÖZLENMİŞ SEBZELİ MAKARNA SALATASI VE ZAHTERLİ EKMEK


Akdeniz'liler ve Arap mutfağı meraklıları bir çeşit yabani kekik olan Zahter i bilir,içerisinde çeşitli baharatlar, susam, fıstık olan bu iştah açıcı karışım , zeytin yağı ile karıştırılarak, ekmeklerin üzerinde kahvaltı sofralarında yerini alıyor.
Senegalde yaşadığımız zamanlarda, Pazar kahvaltılarımızı çoğunlukla , asıl ismi '' LE GALETE '' olan ama bizim '' Hakimin Yeri' dediğimiz Şirin bir Lübnan pastahanesinde geçirdiğimiz için bu tada çok alışmış ve özlemişiz...
Dün akşam bu sabah için zahterli ekmek yapmayı planlayıp,hamuru yoğurmuş olmama rağmen,kahvaltıya yetiştiremeyince,öğle yemeğine erteleyip, yanına ne yapsam diye buzdolabını açınca, çekmecede her çeşidinden birertane kalan sebzeleri ve dün isteyipte haşladıktan sonra yemediği için dökmeye kıyamadığım oğlumun makarnalarını değerlendirmeye karar verdim. Patlıcanı,kırmızı biberi,kabağı,soğanı fırın ızgarasında közleyip,makarnayla karıştırdıktan sonra üzerine nar ekşisi,zeytin yağı ve bir diş ezilmiş sarmısaktan oluşan sosu ilave ederek çok beğendiğimiz bu salatayı hazırladım,diğer taraftan bir gece öncesinden yoğurduğum ekmek hamurunu dolaptan çıkarıp,merdaneyle küçük yufkalar halinde açtım,zeytin yağı ile karıştırdığım zahteri sürerek 170 derecede ısınmış fırında pişirdim.
NOT:(Hazırlanışı basit olduğu için ve asıl amacımın zahter i ve dolapta değerlendirilmeyi bekleyen yiyecekleri blog uma taşımak olduğundan tarif şeklinde yazmadım)

1 yorum: