11 Mart 2009 Çarşamba

HAVUÇLU TOPLAR


Bu tatlıyı içinde un ve yağ olmadığı için,havuç un e vitamini bakımından çok zengin olduğunu bildiğim için,vede yapımı pratik olduğu için ,özellikle çocuklara hazırlamayı çok seviyorum..

MAZEMELER
*1kg.havuç
*1 su bar.şeker
*250 gr.hindistan cevizi

YAPILIŞI
havuçları soyup rendenin küçük tarafıyla rendeledim,tencereye alıp ,üzerine şekeri ekleyip kısık ateşte havuçlar iyice yumuşayana kadar pişirdim,hindistan cevizinin birkısmını topların üzerini süslemek için ayırdım,kalanınıda pişen ve soğuyan havuçlara ekleyip yoğurdum,küçük parçalar alıp yuvarladım,elde ettığim minik topları hindistan cevizine bulayıp{rahat alinabilmesi icin}küçük cupcake kağıtlarına koydum.
Daha sonra,Berk in partiye gelemeyen arkadaşlarının ebeveynleri için jelatin ile kaplayıp,kurdaleyle süsledim,üzerindeki maşalara ise tesekkür notu hazırlayıp iliştirmeyi düşünüyorum...
NOT Bu toplari yaklaşık iki yıl önce Berk in dis buğdayı için gelen misafirlerle üzerini minik bebek figürlü biblolarla süsleyip vermiştik.{Bu gün de yeni doğum yapmış bir anne için tekrar hazırlamayı düşünüyorum}


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder