11 Mart 2009 Çarşamba

KARNABAHAR MUSAKKA


Son iki yıldır Senegal'de kış sebzelerinin, mutfağımda hayalini gördüm. En çok ta 9 aylıkken Afrikada yaşamaya başlayan oğlumu kış sebzeleriyle tanıştıramadığım için üzülüyordum...şimdi Avusturalya'dayız ve mevsim yaz, buna rağmen kış sebzelerinin tadını çıkarabiliyorum.
üç ay içinde oğlumu, lahana, ıspanak, brokoli, pırasa, kereviz ile tanıştırdım, bu süreçte malesef korktuğum başıma geldi, bebekliğinde tatmadığı için tadını tuhaf buldu, ve yemek istemedi, neyseki hikayelerle, içindeki vitaminlerin büyümesi üzerinde göstereceği etkileri,onu mikroplardan koruyacağını vsr. anlatarak, ve sevecegi şekillerde sunarak yedirmeyi başardım.
Bugün uzun zamandır dolapta bekleyen, karnabaharı pişirmeye karar verdim, Berk ile beraber karnabahar hakkında bir süre konuştuktan ''brokoliye neden benzediği'' sorusuna ''brokoliyle kardeşler'' cevabını çok komik buldu, ve buna bir süre güldü}sonra , musakka yapmaya karar verdim,uzun zamandiır pisirmedigğim için netten birkaç google aramasından sonra bilgilerimi tazeledim,ve işte ortaya bu çıktı.
Not:Berk çok severek ve büyümesine nasılda çok yardımcı olacağını sayıklayarak yedi.





KARNABAHAR MUSAKKA
MAZEMELER
*1kg. karnabahar
*500 gr.az yağli kıyma
*1 baş soğan
*4 adet domates
*uzerini süslemek icin {renkli}biber
*tuz,karabiber,kekik
*1 kahve fincani kadar sıvı yağ
*1 çorba kaşığı biber salçasi{domates salçası da kullanılabilir}


YAPILIŞI
Karnabahari kaynamış tuzlu suya atıp yumusayana kadar haslayıp, suzelim.çiçekleri üste gelecek şekilde tepsiye dizelim,diğer taraftan kıymayı ısınmış teflon tavada suyunu çekene kadar kavuralım,üzerine sıvıyağı ekleyip,kızınca soğanları ilave edelim,soğanlar kavrulduktan sonra ,salçayı ekleyip eritelim, üzerine soyup küp küp doğradığım 1 tane domatesi ekleyelim,en son tuzu,karabiberi,ve keki i ekleyip domatesler ezilene kadar orta ateşte pisirelim,hazırladığımız bu harcı karnabaharların üzerine döküp ,kalan domatesleri soyup,dilimleyip en üstüne dizelim,üzerine biberleri dilimleyip 200 derecede ısınmış fırında yaklaşık 45 dakika pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder