20 Mayıs 2009 Çarşamba

NEŞELİ ÇOCUK KURABİYELERİ








Bu renkli kurabiyeleri biyerlerden hatırlar gibisiniz değilmi?
Evet aslında bunlar benim daha önce yaptığım çikolatalı kurbiyeler veya birçok sitede rastlayabileceğiniz çatlak kurabiyelerde diyebiliriz.
Bu kurabiyelerin tarifine klasik kurabiyeler kitabında rastlamış ve ilk fırsatta denemiştim, aslında son zamanlarda heryerde gördüğüm meşhur çatlak kurabiye tarifiyle aynı olduğunu yeni farkettim
Tarifte hamuru buzdolabında üç saat bekletmemi öneriyordu ama o gün vaktim olmadığı için ilk tepsiyi pişirip kalan hamuru buzluğa atmıştım
Bugün oğlum benden bonibonlu kurabiye pişirmemi isteyice aklıma buzlukta bekleyen hamur geldi...
Daha önce denediğim bonibonlu kurabiyelerden çok daha güzel bir sonuç çıktı...
Ve işte! çikolatalı kurabiye veya bonibonlu kurabiye veya çatlak kurabiyelerin tarifi

NOT şekil verdikten sonra üzerine bonibonları koyup hafifçe bastırmayı ve pişirme süresini aşmamaya dikkat edin (yoksa bonibonlar eriyebilir ve kurabiyelerin tadı acılaşabilir)

2 yorum:

  1. merhaba ben oslo dan hilal. hamileyim ve canim cok lokma tatlisi istedi gecen gun. internetten buldugum butun tariflerde yumurta konuldugundan vede bende yumurta kokusunu sevmedigimden hemen careyi buyuklere danismakta buldum.iste fatma teyzemin tarifi hem hafif hemde cook lezzetli.... 3 tane patatesi haslayin,mikserde cekin.uzerine yarim kilo un ve 1 tatli kasigi pakmayayi ilave edin.kek kvamina gelince birazcik dinlendirin.1kasikla alip kizgin yaga atin.hemen cikartip soguk serbetin icine birakin...serbeti icinde 3 su bardagi seker,5su bardagi su.kapatmaya yakinda 1 cay kasigi tuz koyun.bu serbetin sekerlemesini onluyorda.afiyet olsun....

    YanıtlaSil
  2. Canım arkadaşım, Tarifin için çok teşekkür ederim.Çok naziksiz...
    İlk fırsatta deneyip tüm gezginciler için güncelleyeceğim.
    Sağlıcaklakal

    YanıtlaSil